Lassan 4 éve, hogy a hatóságok új, egységes gépkezelői jogosítvány megszerzését írták elő minden önálló helyváltoztatásra képes emelőgéppel vagy rakodógéppel dolgozó számára. A jogalkotók célja az volt, hogy az Európai Unió területén egységes gépkezelői igazolványok legyenek. |
Az előírás alapjaiban változtatta meg az Építő- és anyagmozgató gép-kezelők kötelezettségeit, hiszen azóta mindenkinek, aki ebben a munkakörben dolgozik, rendelkeznie kell mind OKJ-s, mind a KAV, azaz a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (az NKH, azaz Nemzeti Közlekedési Hatóság, majd az NFM, azaz Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jogutódja) által előírt vizsgával. |
A munkavállalóra nézve a módosítás természetesen nemcsak terhekkel, hanem számos előnnyel is járt. Az egyik legfontosabb talán, hogy így könnyebbé vált a munkavállalás, hiszen egy itthon szerzett targoncás jogosítványt bármely uniós tagországban el kell fogadni. Másik előnye, hogy megkíméli a munkavállalót a korábban előírt kiegészítő vizsgák letételétől. Ha ugyanis a munkavállaló pl. vezetőüléses targonca jogosítvánnyal rendelkezik, nem számít, hogy az a targonca elektromos- gázos- vagy dízel üzemeltetésű, oldalvillás vagy homlokvillás, nem számít, mekkora súlyt emel, a jogosítvány megszerzését követően, minden vezetőüléses targoncát jogosult vezetni. |
A DEKRA Akademie Kft. szervezésében nem ritka, hogy egyszerre három különböző gépen zajlik a hatósági vizsga. |