Hírek, információk, tudnivalók - a felnőttképzés területéről

DEKRA Akademie

Oktatás a jövőben

Avagy mit jelent a „Kibővített valóság”?

2018. augusztus 02. - DEKRA Akademie

clipboard01_10.jpg

Egyre nagyobb szerephez jut az e-learning az alkalmazottak képzésében és továbbképzésében. Ez az eredménye a Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO a BITKOM digitális szövetséggel kooperációban készített felmérésének. Az internet, az appok és a virtuális világ korában új tanítási lehetőségek jönnek létre.

„Kibővített valóság” a munkahelyen lépésről lépésre történő útmutatással – ez úgy hangzik, mintha a jövő zenéje lenne, pedig egyes ágazatokban már a mindennapjaink része. A Philips például erre a bizonyos „kibővített valóságra” épülő operációs megoldásokat kínál a sebészeti navigáció területén. Mindenekelőtt orvostanhallgatók profitálnak ebből, amikor optikai szenzorok segítségével élőképek készülnek a testről, és egy adatszemüvegen keresztül látható válik számukra, hol kell elvégezni a vágást.

Lassan a logisztikában is megjelenik az úgynevezett „kisegített valóság”, ami pedig folyamatos útmutatásokkal szolgál a dolgozók számára. A „kibővített valóság” ugyanis lehetővé teszi, hogy számítógép által generált elemek valós tárgyakon tükröződjenek. A gyárcsarnokokban is számos hasznos alkalmatosság található: tablet vagy csak félig átlátszó adatszemüveg segítségével az alkalmazottak számára magyarázó szövegek jelenhetnek meg.

A digitális oktatás rendszerint nem egy titkos szobában, hanem nagyon is valóságos munka szituációkban jelenik meg. Az úgynevezett mikrotanulás során a tartalmakat a létező legkisebb egységekre bontják. Így az alkalmazottak mindig pont azt a tudáselemet tudják elsajátítani, amire az adott munkafolyamathoz éppen szükségük van.

A DEKRA Akademie termék- és személyzetfejlesztésének vezetőjeként Katrin Haupt a szakmai képzések és továbbképzések kutatási projektjén dolgozik. A HealthCareEurope“ (HCEU) projekt keretében szakápolók és az ápoló személyzet számára fejlesztenek olyan képzési modulokat, amelyek segítségével az alkalmazottak rugalmassága, a különféle helyzetekhez való alkalmazkodó képessége fokozódik.

Emellett a DEKRA a hivatásos tehergépjármű vezetők számára is fejleszt képzési koncepciót. „Az automatizált vezetés alapjaiban fogja megváltoztatni ezt a pályaképet.” – prognosztizálja Claudia Ball, a DEKRA Akademie projektmenedzsere. „Olyan alapkompetenciákból álló profilt készítünk, amit a jövő megkövetel a szakma képviselőitől, és mindjárt a megfelelő tanulási megoldásokat is kidolgozzuk.”

A digitális médiák pozitívan hatnak a továbbképzésen résztvevők motivációjára, együttműködő képességére és kognitív képességeire is. Ezáltal a szöveges és képes részekből álló tartalmak, jobban megmaradnak a résztvevők emlékezetében. A virtuális képzési környezet nemcsak abban segít, hogy az alkalmazottak magabiztosabbak és türelmesebbek legyenek, hanem hatékonyabbá is teszi a tanulási folyamatot. Ez pedig olyan előny, amit a jövőben számos ágazatnak kellene alkalmaznia.

Szöveg: Nadine Hammele

A bejegyzés trackback címe:

https://dekra-akademie.blog.hu/api/trackback/id/tr9414095135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása